søndag den 4. marts 2012

Håndledsvarmere med neonkant

Med det her fantastiske vejr, vi har haft de seneste dage, synes det næsten at være en postgang for sent at vise de håndledsvarmere, jeg hæklede på vej hjem fra Norge. Men her kommer de nu alligevel - for i dag ser det egentlig lidt  ud som om foråret ikke helt har bidt sig helt fast endnu...



De er lavet efter Taras mønster, som kan købes lige her. Oprindeligt er det vist nok lavet til noget ret tykt garn, men jeg prøvede mig frem og lavede dem med merinould på en nål. nr. 5. Og selv om jeg brugte herremodellen blev de til den stramme side. Men mønstret kan nemt skaleres op så de bliver lidt bredere.

Jeg har ikke eksperimenteret ret meget med mønstret hækling før, men det tror jeg, jeg skal til. Og det her var ret nemt at gå til.

Til afslutning brugte jeg en rest neongarn - og det er selvfølgelig ret tydeligt hvor inspirationen kommer fra. Men jeg synes det fungerer meget godt.

Ha' en dejlig søndag :)

21 kommentarer:

  1. Nej hvor er de fede.... der er lidt mads nørgaard over dem.
    Jeg er i gang med den lækre kurv i jeres skønne jerseygarn.
    _og tak for god service i butikken.
    Jeg har lavet et lille indlæg om det,

    God søndag
    //Lisa

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisa
      Tak for roserne!
      Så godt dit indlæg - Jane tippede mig om det :)
      Glæder mig til at se det færdige resultat.

      Slet
    2. Ok.. jeg vidste ikke helt om du vidste, at jeg var Janes gamle nabo. Hun har lovet at tage mig med ned i jeres forretning en dag... Har hørt hun får drukket noget kaffe dernede!!!
      //Lisa

      Slet
  2. Det fungerer super godt, og jeg er allerede begyndt på min egen model herhjemme! Tak for inspirationen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina
      Fedt - glæder mig til at se dem! Var forresten så ked af at vi ikke lige havde tid til at snakke, da du var på besøg. Håber du kigger forbi en anden fredag :)

      Slet
  3. Det er da blevet vildt fede!

    SvarSlet
  4. Ja jeg er også hoppet med på lidt mønsterhækling - det er jo en helt ny verden af fede muligheder og idéer der skal prøves af!
    De er suuuuper cool...ej jeg får også helt lyst til at gå igang selvom det er ved at være forår...:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Yep, jeg tror også mønsterhækling er det nye!
      For øvrigt Jeanette; er du godt klar over hvor mange af vores kunder refererer til projekter, de har set på din blog? Det er helt fantastisk!
      Go' søndag :)

      Slet
  5. Wauw - de er flotte, dem kunne jeg godt finde på at kopiere - godt nok i strik :-)

    SvarSlet
  6. årrrgh hvad - de er mega fine :)

    SvarSlet
  7. Åh jeg er VILD med dem! Super fede.

    SvarSlet
  8. Rigtig flotte, vi ville elsker at få nogle personer som dig til at vise lidt på Hobbytavlen.dk

    SvarSlet