lørdag den 9. juli 2011

At blive overhalet indenom...

For en måneds tid siden begyndte jeg at hækle en kartoffelvarmer til min mor efter et gammelt arvestykke, som flittigt bliver brugt. For altså; hun elsker virkelig kartofler - og så syntes jeg det ville være lidt hyggeligt at forsøge mig med en ny.

Men så skete der jo det, at jeg lige pludselig havde gang i lidt for mange halvfærdige projekter - og den kom nederst i bunken for en stund

Da jeg så i går læste at Fru Klarbæk havde overhalet mig indenom med projektet, tænkte jeg at nu skulle det være. Så her er min version. Faktisk skulle man tro, at vi havde farvekoordineret :)

Originalversionen er mere rund, fordi bagsiden er hæklet i en spiral med stangmasker. Men synes nu det er lykkedes ganske ok - og håber da også den virker efter hensigten :)



8 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! Hvordan bruger man egentlig en kartoffelvarmer? Kh Stine

    SvarSlet
  2. Ej hvor sjovt et sammenfald med farverne. Jeg er i gang med en med lysegul forside og lys peach bagside (a la din her) + mørk peach kant.
    Det er fint at undersiden er helt glat på din.
    Min er bare 2 ens stjerner.
    Jeg er helt bidt af at lave dem nu, så mit tæppe er til gengæld syltet i en periode :)
    Karen

    SvarSlet
  3. Nu har jeg undret mig et par gange...hvordan bruger man en kartoffelvarmer?

    SvarSlet
  4. Jeg synes den er rigtig fin. Og pudsigt med jeres farver, men det viser vel tendensen i farveskalaen lige nu :)

    SvarSlet
  5. Hold da op hvor er den flot :O)

    Mvh Julia

    SvarSlet
  6. Kartoffelvarmer?? Lægger man den bare direkte ovenpå towlerne i stedet for et låg på en gryde? Eller hvordan? Forklar please :) Men fin er den i hvert fald. Hvorfor var du ikke med til blogpicnic?? Ville så gerne have sludret og har glemt, hvor du var :)

    SvarSlet
  7. Sådan en kartoffelvarmer har min mor brugt hele min barndom, som elslags låg over kartoffelgryden - sjovt at de dukker op :-)

    SvarSlet
  8. Kan se at der hersker lidt forvirring om hvordan man egentlig bruger en kartoffelvarmer:) Altså, den fungerer jo egentlig bare som et låg over den skål, man serverer dem i, så de kan holde sig varme. Og det er først når de er færdige og pillede, at den kommer til sin ret. Hvis man serverer dem i gryden (som jeg måske nok selv gør, den sjældne gang, jeg excellerer i kogte kartofler)ville låget hertil nok bare være at foretrække :)
    #Katrine: Jeg var ikke til blogpicnic fordi jeg jo havde travlt med at indrette butik sammen med Puk! Lyder ellers som om I havde en hyggelig dag:)

    SvarSlet